Lunenburg Administratie- en Advieskantoor

Wij staan voor de complete verzorging van administraties voor het midden- en kleinbedrijf

Jaarrapporten, belastingzaken, salarisadministraties, begrotingen en prognoses: het zijn allemaal dingen waar vele ondernemers weinig van weten. Zij zijn goed in hun vak en zien de administratie als een noodzakelijk kwaad. Om ze te ontlasten van deze belangrijke taak, kunnen ze ons inschakelen voor alle facetten van deze administratie.

Op een persoonlijke en informele manier zorgen wij voor kwaliteit. In plaats van slechts een administrateur te zijn, zien wij ons als sparringpartners. Door als klankbord naar de ondernemer toe te fungeren, is de ondernemer in staat om zijn bedrijf, indien en waar nodig, tijdig bij te sturen. Wij stellen ons ten doel dat onze klanten niet voor (financiële) verrassingen komen te staan.

In 1999 zijn we goed bevonden om toe te treden als lid bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen, kortweg NOAB. Na jaren voorzitter van de regio NOAB Groot-Zuid te zijn geweest heeft Pierre Lunenburg in 2013 de hamer erbij neergelegd en is als afgevaardigde toegetreden in de nieuwe Ledenraad. Daarnaast is hij benoemd tot lid van Verdienste bij de NOAB.

Wij zijn als bedrijf gecertificeerd dat wij als kantoor volgens de nieuwste methode (SBR) alle communicatie naar overheden en ook banken kunnen verzorgen.

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

Graag laten we zien wat we voor u kunnen betekenen

Begeleiding Startende Ondernemer

Verzorging van Financiële Administraties

Samenstelling Jaarrekeningen en Prognoses

Verzorging van Loon- en Salarisadministraties

Fiscale Advisering en Verzorging Aangiftes

Partner Exact Online Boekhouding

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

We stellen ons graag aan u voor

Lunenburg Administratie- en Advieskantoor staat voor de complete verzorging van administraties voor het midden- en kleinbedrijf.

Jaarrapporten, belastingzaken, salarisadministraties, begrotingen en prognoses: het zijn allemaal dingen waar vele ondernemers weinig van weten. Zij zijn goed in hun vak en zien de administratie als een noodzakelijk kwaad. Om ze te ontlasten van deze belangrijke taak, kunnen ze ons inschakelen voor alle facetten van deze administratie.

Op een persoonlijke en informele manier zorgen wij voor kwaliteit. In plaats van slechts een administrateur te zijn, zien wij ons als sparringpartners. Door als klankbord naar de ondernemer toe te fungeren, is de ondernemer in staat om zijn bedrijf, indien en waar nodig, tijdig bij te sturen. Wij stellen ons ten doel dat onze klanten niet voor (financiële) verrassingen komen te staan.

In 1999 zijn we goed bevonden om toe te treden als lid bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen, kortweg NOAB. Na jaren voorzitter van de regio NOAB Groot-Zuid te zijn geweest heeft Pierre Lunenburg in 2013 de hamer erbij neergelegd en is als afgevaardigde toegetreden in de nieuwe Ledenraad. Daarnaast is hij benoemd tot lid van Verdienste bij de NOAB.

Wij zijn als bedrijf gecertificeerd dat wij als kantoor volgens de nieuwste methode (SBR) alle communicatie naar overheden en ook banken kunnen verzorgen.

Pierre Lunenburg

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

Laatste nieuws

Hoger beroep toch op tijd door feestdag

De termijn voor het indienen van een hoger beroepschrift bedraagt zes weken. Die termijn begint te lopen vanaf de dag na de verzending van de uitspraak van de rechtbank. De Algemene termijnenwet (Atw) bepaalt dat als de laatste dag van een termijn op

Rendementspercentage omhoog, heffingsvrij vermogen omlaag in 2026

Het nieuwe box 3-stelsel, waarin belasting wordt geheven over het werkelijke rendement op vermogen, is uitgesteld tot ten minste 2028. Om deze budgettaire tegenvaller op te vangen, voert het kabinet vanaf 2026 aanpassingen door binnen het huidige

Pensioenaanspraken belastbaar ondanks geen uitbetaling

Vanwege liquiditeitsproblemen bij haar bv ontvangt een weduwe vanaf augustus 2016 geen pensioenuitkeringen meer, hoewel zij daar wel recht op heeft. In haar aangiften inkomstenbelasting over de jaren 2017 tot en met 2021 geeft zij deze niet-ontvangen

Weet wáár u woont voor hypotheekaftrek

Een in België wonende belastingplichtige geeft in zijn aangifte inkomstenbelasting 2019 een Nederlands pand aan als eigen woning met een negatief saldo van € 7.555. De inspecteur accepteert deze aftrekpost niet, omdat onduidelijk is welk deel

Erfpacht afkopen of rente betalen?

Een man koopt in 2006 een woning op erfpachtgrond. Hij financiert deze met een hypothecaire lening. In 2018 koopt hij de blote eigendom en verkoopt vervolgens de volle eigendom van de woning en grond aan derden. De koopsom voor de blote eigendom van

Verzoek om uitstel is geen bezwaar

Een schoenenwinkel krijgt te maken met een reeks gemeentelijke belastingaanslagen. De ondernemer vraagt hiervoor eerst uitstel van betaling aan en dient vervolgens een bezwaarschrift in. Hoewel de verzoeken om uitstel tijdig waren ingediend, biedt

Geen vergrijpboete door ondeskundigheid

Bij de overgang van een eenmanszaak naar een bv is het belangrijk een duidelijke scheiding in de boekhouding en facturatie aan te brengen. Dit voorkomt verwarring over wie de belastingplichtige ondernemer is. Onlangs moest de rechter oordelen in een

Vergoedingen onbelast, maar fiscaal gezien loon

Sinds de invoering van de werkkostenregeling (WKR) in 2011 is het loonbegrip in de loonbelasting verruimd. Werkgevers kunnen sindsdien vergoedingen en verstrekkingen aanwijzen als eindheffingsbestanddeel. Daardoor blijven ze onder voorwaarden

Vragen? Neem direct contact met ons op!

Vul uw gegevens in en wij nemen spoedig contact met u op!

Contact

Lunenburg en Partners B.V. h.o.d.n.

Lunenburg Administratie- en Advieskantoor
De Amert 416
5462 GH Veghel

Telefoonnummer: 0413 – 31 97 79

Salarisadministratie: 0413 – 37 95 39

KvK:171.63395