Handleidingen

Klik rechtsboven op het cliëntselectie venster.

Voer vervolgens de naam van de cliënt in of een deel van de naam en klik vervolgens op de cliënt die geselecteerd moet worden.

 

Ga naar Dossier.

Klik aan de linkerkant het mapje met uw naam open.
Klik daarna op de map “Upload”, dan komt u in de map waar u de bestanden kunt plaatsen.

Klik rechtsboven op de knop Upload.

Kies in het pop-up venster voor Upload losse bestanden om bestanden te selecteren of sleep bestanden in het venster. Kies vervolgens voor Uploaden om de bestanden te uploaden.

Wij ontvangen dan een melding dat er een document is geplaatst en gaan dit dan verwerken.

Als u bent ingelogd in Mijn Dossier, ziet u de op de Home pagina onder de Meldingen de aangifte klaarstaan om te accorderen:

Als u deze aanklikt komt u in het scherm waarin de aangifte kunt accorderen:

Als u op akkoord klikt dan krijgt u een pop-up dat u het document moet bekijken, u kunt dat doen met de knop “Bekijk document”.

Als u het document bekijkt heeft u onderin de mogelijkheid om het document te downloaden. Rechtsboven vind u dan het kruisje om het document te sluiten.

Hierna staat er bij “Akkoord” een vinkje in het groene vak. Hierna dient u bij stap 2 op Bevestiging & Verzending op “Verstuur SMS-code” te klikken.

U ontvangt dan een code per SMS die u in moet vullen in het invoerveld, waarna u met de groene knop “Verzend documenten” de aangifte verzend.

Mocht u fouten bij het accorderen krijgen, dit wordt vaak veroorzaakt door adblockers in uw browser, schakel deze dan tijdelijk uit of voeg de pagina toe aan de uitzonderingen.

Na het accorderen van de aangifte wordt deze gearchiveerd in het digitale dossier opgeslagen.

Onder het kopje Dossier kun u de documenten bekijken en downloaden. Ook kunt u daar bestanden voor ons in de map Upload plaatsen. Uw aangifte staat in de map Accordering.

Als u bent ingelogd in Mijn Dossier, ziet u de op de Home pagina onder het kopje Dossier uw eigen dossier.

Bestanden die door u zijn geaccordeerd/geüpload staan in deze mappen opgeslagen.

Hier kunt u de documenten bekijken en downloaden. Ook kunt u daar bestanden voor ons in de map Upload plaatsen.

Uw aangiften staan in de map Accordering onder de verschillende jaarmappen opgeslagen.

U ontvangt een mailtje dat er een document klaar staat ter accordering:

Log in op de portal en ga naar het tabje “Accordering” of klik op het document onder “Meldingen”

In het overzicht Accordering, begin met stap 1: Accordeer documenten, klik op het document om het te bekijken

Klik op het document om deze te openen en door te nemen, klik op “afsluiten” om terug te gaan naar het overzicht Accordering

Klik op Akkoord om het document goed te keuren:

In het scherm “Document accorderen” is het belangrijk om een datum van vaststelling te kiezen want anders wordt het document gedeponeerd met de status “voorlopig”

Klik op “Ja” om de datum van vaststelling in te voeren: (in sommige gevallen stuurt het administratie kantoor een voorgestelde datum van vaststelling mee)

Klik op “Akkoord” om verder te gaan

In het overzicht Accorderen ga naar stap 2 Bevestiging & verzending, klik op “Verstuur SMS-code” om deze code te ontvangen op uw mobiele telefoon

Voer de SMS-code in en klik op “Verzend documenten”

Klik op het te accorderen document in de meldingen widget op het dashboard.

Open het document door op het document te klikken (1).

Bekijk en beoordeel het document. Klik daarna op het kruisje rechtsboven om het document te sluiten.

Klik nu op ‘Akkoord’ (2) of ‘Niet akkoord’.

Vul dan de code in die door de authenticator is gegenereerd en druk op verzend document.

Mocht u geen gebruik maken van authenticator en deze via SMS-code willen bevestigen kies dan onderaan op ga verder op de oude manier: Verstuur SMS-code

Klik tot slot op ‘Verstuur sms code’ (3) en vul de ontvangen SMS-code in en bevestig.

Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaak door een issue in de firewall van het netwerk waar u zich op dat moment bevindt. Dit kan getest worden door op een ander netwerk (bijvoorbeeld uw netwerk thuis) in te loggen. Als u dan niet wordt uitgelogd dan weet u dat het aan het betreffende netwerk ligt.

Neem in dit geval contact op met de systeembeheerder van het netwerk waarop u telkens wordt uitgelogd uit het portaal. Het is mogelijk dat het adres van het portaal nog toegevoegd moet worden aan de lijst met trusted adressen. Uw systeembeheerder kan u hierin ondersteunen.

Alle sms-codes t.b.v. inloggen of accorderen worden direct verzonden. Meestal komt de code binnen enkele seconden binnen op uw telefoon. Soms komt het voor dat het iets langer duurt voordat de code op uw telefoon beschikbaar is.

In de meeste gevallen zit deze vertraging in de verbinding tussen de zendmast en uw toestel. Als u na 1 minuut nog geen code heeft ontvangen kunt u een nieuwe code opvragen of uw toestel even uit- en inschakelen.

Het kan ook zijn dat er een storing is bij uw mobiele provider. Dit kunt u controleren op allestoringen.nl.