Handleidingen

Hoe selecteer ik een andere cliënt?

Klik rechtsboven op het cliëntselectie venster.

Voer vervolgens de naam van de cliënt in of een deel van de naam en klik vervolgens op de cliënt die geselecteerd moet worden.

 

Hoe upload ik een bestand in het dossier?

Ga naar Dossier.

Klik op Upload.

Kies in het pop-up venster voor Upload losse bestanden om bestanden te selecteren of sleep bestanden in het venster. Kies vervolgens voor Uploaden om de bestanden te uploaden.

Hoe accordeer ik een document?

Klik op het te accorderen document in de meldingen widget op het dashboard.

Open het document door op het document te klikken (1).

Bekijk en beoordeel het document. Klik daarna op het kruisje rechtsboven om het document te sluiten.

Klik nu op ‘Akkoord’ (2) of ‘Niet akkoord’.

Klik tot slot op ‘Verstuur sms code’ (3) en vul de ontvangen SMS-code in en bevestig.

Hoe accordeer ik een publicatiestuk?

U ontvangt een mailtje dat er een document klaar staat ter accordering:

Log in op de portal en ga naar het tabje “Accordering” of klik op het document onder “Meldingen”

In het overzicht Accordering, begin met stap 1: Accordeer documenten, klik op het document om het te bekijken

Klik op het document om deze te openen en door te nemen, klik op “afsluiten” om terug te gaan naar het overzicht Accordering

Klik op Akkoord om het document goed te keuren:

In het scherm “Document accorderen” is het belangrijk om een datum van vaststelling te kiezen want anders wordt het document gedeponeerd met de status “voorlopig”

Klik op “Ja” om de datum van vaststelling in te voeren: (in sommige gevallen stuurt het administratie kantoor een voorgestelde datum van vaststelling mee)

Klik op “Akkoord” om verder te gaan

In het overzicht Accorderen ga naar stap 2 Bevestiging & verzending, klik op “Verstuur SMS-code” om deze code te ontvangen op uw mobiele telefoon

Voer de SMS-code in en klik op “Verzend documenten”

Ik word telkens uitgelogd uit het portaal, hoe kan dat?

Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaak door een issue in de firewall van het netwerk waar u zich op dat moment bevindt. Dit kan getest worden door op een ander netwerk (bijvoorbeeld uw netwerk thuis) in te loggen. Als u dan niet wordt uitgelogd dan weet u dat het aan het betreffende netwerk ligt.

Neem in dit geval contact op met de systeembeheerder van het netwerk waarop u telkens wordt uitgelogd uit het portaal. Het is mogelijk dat het adres van het portaal nog toegevoegd moet worden aan de lijst met trusted adressen. Uw systeembeheerder kan u hierin ondersteunen.

Ik ontvang niet direct een sms-code, hoe kan dat?

Alle sms-codes t.b.v. inloggen of accorderen worden direct verzonden. Meestal komt de code binnen enkele seconden binnen op uw telefoon. Soms komt het voor dat het iets langer duurt voordat de code op uw telefoon beschikbaar is.

In de meeste gevallen zit deze vertraging in de verbinding tussen de zendmast en uw toestel. Als u na 1 minuut nog geen code heeft ontvangen kunt u een nieuwe code opvragen of uw toestel even uit- en inschakelen.

Het kan ook zijn dat er een storing is bij uw mobiele provider. Dit kunt u controleren op allestoringen.nl.