Lunenburg Administratie- en Advieskantoor

Wij staan voor de complete verzorging van administraties voor het midden- en kleinbedrijf

Jaarrapporten, belastingzaken, salarisadministraties, begrotingen en prognoses: het zijn allemaal dingen waar vele ondernemers weinig van weten. Zij zijn goed in hun vak en zien de administratie als een noodzakelijk kwaad. Om ze te ontlasten van deze belangrijke taak, kunnen ze ons inschakelen voor alle facetten van deze administratie.

Op een persoonlijke en informele manier zorgen wij voor kwaliteit. In plaats van slechts een administrateur te zijn, zien wij ons als sparringpartners. Door als klankbord naar de ondernemer toe te fungeren, is de ondernemer in staat om zijn bedrijf, indien en waar nodig, tijdig bij te sturen. Wij stellen ons ten doel dat onze klanten niet voor (financiële) verrassingen komen te staan.

In 1999 zijn we goed bevonden om toe te treden als lid bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen, kortweg NOAB. Na jaren voorzitter van de regio NOAB Groot-Zuid te zijn geweest heeft Pierre Lunenburg in 2013 de hamer erbij neergelegd en is als afgevaardigde toegetreden in de nieuwe Ledenraad. Daarnaast is hij benoemd tot lid van Verdienste bij de NOAB.

Wij zijn als bedrijf gecertificeerd dat wij als kantoor volgens de nieuwste methode (SBR) alle communicatie naar overheden en ook banken kunnen verzorgen.

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

Graag laten we zien wat we voor u kunnen betekenen

Begeleiding Startende Ondernemer

Verzorging van Financiële Administraties

Samenstelling Jaarrekeningen en Prognoses

Verzorging van Loon- en Salarisadministraties

Fiscale Advisering en Verzorging Aangiftes

Partner Exact Online Boekhouding

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

We stellen ons graag aan u voor

Lunenburg Administratie- en Advieskantoor staat voor de complete verzorging van administraties voor het midden- en kleinbedrijf.

Jaarrapporten, belastingzaken, salarisadministraties, begrotingen en prognoses: het zijn allemaal dingen waar vele ondernemers weinig van weten. Zij zijn goed in hun vak en zien de administratie als een noodzakelijk kwaad. Om ze te ontlasten van deze belangrijke taak, kunnen ze ons inschakelen voor alle facetten van deze administratie.

Op een persoonlijke en informele manier zorgen wij voor kwaliteit. In plaats van slechts een administrateur te zijn, zien wij ons als sparringpartners. Door als klankbord naar de ondernemer toe te fungeren, is de ondernemer in staat om zijn bedrijf, indien en waar nodig, tijdig bij te sturen. Wij stellen ons ten doel dat onze klanten niet voor (financiële) verrassingen komen te staan.

In 1999 zijn we goed bevonden om toe te treden als lid bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen, kortweg NOAB. Na jaren voorzitter van de regio NOAB Groot-Zuid te zijn geweest heeft Pierre Lunenburg in 2013 de hamer erbij neergelegd en is als afgevaardigde toegetreden in de nieuwe Ledenraad. Daarnaast is hij benoemd tot lid van Verdienste bij de NOAB.

Wij zijn als bedrijf gecertificeerd dat wij als kantoor volgens de nieuwste methode (SBR) alle communicatie naar overheden en ook banken kunnen verzorgen.

Pierre Lunenburg

Interesse? Neem direct contact met ons op telefoonnummer
0413 – 31 97 79 of ga direct naar…

Laatste nieuws

Laag tarief bij tijdelijk gebruik van meer dan zes maanden

De staatssecretaris van Financiën heeft het beroep in cassatie ingetrokken tegen de uitspraak van Hof Den Haag van 10 april 2025. De uitleg van het hof biedt duidelijkheid omtrent de toepassing van het verlaagd tarief en de startersvrijstelling en

Aanmaningskosten terecht, ondanks beroep op verjaring

In 2016 ontvangt een ondernemer een naheffingsaanslag accijns van € 279.058. Zes jaar later, in 2022, ontvangt hij een aanmaning van de Belastingdienst met € 18 aanmaningskosten. De ondernemer betwist deze kosten, omdat hij meent dat zijn

Beweerde verrekening telt niet mee bij verkrijgingsprijs

Een zakenman koopt in 2010 aandelen voor € 1.961 en verkoopt deze in 2011 voor € 386.947. De Belastingdienst berekent een vervreemdingsvoordeel uit aanmerkelijk belang van € 384.986. De zakenman beweert echter dat zijn werkelijke

Verdeling box 3 vermogen en keuze voljaars partnerschap niet via ambtshalve vermindering aan te passen

Fiscale partners kunnen de gezamenlijke grondslag sparen en beleggen onderling verdelen in iedere gewenste verhouding. De keuze maken zij in de aangifte. Een gemaakte keuze kan nog worden gewijzigd tot het moment waarop de aanslagen van beide

Ondanks ANBI-status zijn belastingen en huur niet aftrekbaar als gift

Een belastingplichtige probeert haar betaalde belastingen en huur af te trekken als giften en doet spontaan aangifte 2017. De vrouw constateert dat de Staat der Nederlanden, haar gemeente en de woonstichting alle drie de ANBI-status hebben. Zij is

Btw aftrekbaar bij short-stay verhuur appartementen

Een ontwikkelaar verbouwt een monumentale boerderij tot vijf appartementen en vraagt € 170.000 aan btw terug over de verbouwingskosten. Het bedrijf wil de appartementen volledig gemeubileerd verhuren voor maximaal zes maanden aan tijdelijke

Nultarief geweigerd bij onduidelijk vervoer naar Duitsland

Een machinehandelaar koopt een machine en verkoopt deze door aan een Duitse afnemer. Het bedrijf past het nultarief toe bij de verkoop en vraagt de btw terug over de inkoop. De Belastingdienst betwist echter dat de machine daadwerkelijk naar

Opgebouwde verlofdagen in het buitenland tellen mee bij voorkoming dubbele belasting

Een werknemer in de scheepvaart gaat in beroep bij de rechter tegen de Belastingdienst over voorkoming van dubbele belasting en krijgt gelijk. De man werkt 35 dagen op een schip in het buitenland. Werknemers op dit schip werken twaalf uur per dag en

Vragen? Neem direct contact met ons op!

Vul uw gegevens in en wij nemen spoedig contact met u op!

Contact

Lunenburg en Partners B.V. h.o.d.n.

Lunenburg Administratie- en Advieskantoor
De Amert 416
5462 GH Veghel

Telefoonnummer: 0413 – 31 97 79

Salarisadministratie: 0413 – 37 95 39

KvK:171.63395